Äventyrare 12–15 år

Äventyrarna i Landskrona Scoutkår träffas på onsdagar klockan 18-20 i våra lokaler på Artillerigatan 15.

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Det är kul att vara med i Scouterna. Tillsammans med kompisar får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Som äventyrarscout får du lära dig något nytt nästan varje dag och alla får vara med och ta plats. Vi lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan, istället provar vi hur det är att göra sakerna. Tillsammans bestämmer ni vad ni ska göra, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på läger och möta scouter från hela världen.

Det mesta inom Scouterna handlar om äventyr, men vi tar oss också tid att fundera över vad vi varit med om och lärt oss. Som scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Vill ni veta mer om äventyrarna? Hör av er till Bea på bea@lks.se

SMS-grupp

Varje avdelning har en SMS-grupp. Detta för att enkelt informera om olika saker. Ibland kan det vara bra att få en påminnelse om att mötet kommer vara utomhus oavsett om det regnar eller ej eller att det är sista dagen att anmäla sig till en övernattning. Alla ledare kan skicka ut information till alla som är med i gruppen. De svar som skickas till gruppen kan bara ledarna se. Inför övernattningar eller andra arrangemang brukar vi öppna upp grupperna så det går att messa med varandra so tex. samåkning. För att gå med i gruppen går man in på nedan länkar och anger sitt mobilnummer samt sitt namn. Skriv gärna även scoutens namn sist så kan ledarna lättare se vem som är vem.

Ledare på avdelningen Äventyrare

Bea Werdler Wasberger